smogbom

蒐集/レビュー/散財。アートトイ,ThreeA,ソフビ,民藝。ウルトラライトハイキング。Giant MR4r。Apple,Mac,iPhone。

スカルトイズ / 骨助B〈+Eng sub〉

f:id:smoglog:20190626215141p:plain

Translation Services‐DeepL Translator

今週のお題「わたしの好きな色」

前回に続きまして、墓場の画廊WESTにて開催されたスカルトイズさんのポップアップショップの戦利品です。

This is the loot from the pop-up shop at Gallery WEST in the graveyard of Skull Toys.

smoglog.hatenablog.com

骨助は二種類販売されました。僕が購入したのは、モノトーンに色をまとめたもの。購入しなかった方は、朱色と紺色の錦絵っぽい感じの彩色でした。そちらも素敵でしたが、自分はモノトーンのカラーリングが逆に珍しいと思ってこっちにしました。

白成形、1パーツ、全高約4.5センチ。

Two types of bone aid were sold. The one I purchased was a monotone with a bunch of colors. The one I didn't buy was colored in vermilion and navy blue, like a nishikie. I chose this one because I thought the monotone color scheme was rather unusual.

Molded white, 1 part, approx. 4.5 cm in height.

骨助については、大骨助でいつものネット由来の薄っぺらいウンチクを記しているので、ここでは文字数を稼ぐのが難しいのですが、今回購入したのは、大骨助がラメ入りだったため、ディテールがわかりにくかったからです。

It's hard to make up the character count here, as I've written the usual net-derived flimsy poop on the Obonsuke, but I bought it this time because the Obonsuke was lame and it was hard to see the details.

smoglog.hatenablog.com

 

骸骨の紋や、懐に挿したセンスがわかります。

You can see the crest of the skeleton and the fan stuck in the pocket.

 

後ろのドクロもバッチリ。

The skull on the back is also perfect.

 

黒、灰色、薄灰用の三枚のマスクできっちり塗装されているみたいです。

It seems to be tightly painted with three masks for black, gray and light gray.

 

色味がない分、よりマスク塗装の美しさが引き立つような気がします。

I think the lack of color brings out the beauty of the mask paint more.

 

骨助は、大骨助よりも笑みが強い印象を受けます。ほんの僅かな差で表情ってかなり変わってきますから。

I get the impression that Bonesuke has a stronger smile than Dai Bonesuke. It's just a small difference, but the expression can change quite a bit.

 

大骨助と並べて。

Side by side with the big bonehead.

 

大骨助にサプライズでセットになっていた骨助と。

極力、被らないように集めていますが、これはもう一個欲しかったんです! 豪華絢爛と侘び寂びで良いペアになりました。

With the Konesuke who was set as a surprise to the big Konesuke.

I try to collect them as much as possible to avoid getting covered, but I wanted another one of these! The gorgeousness and wabi-sabi made a good pair.

おすすめ記事

 

smoglog.hatenablog.com

smoglog.hatenablog.com

smoglog.hatenablog.com