smogbom

蒐集/レビュー/散財。アートトイ,ThreeA,ソフビ,民藝。ウルトラライトハイキング。Giant MR4r。Apple,Mac,iPhone。

ルルベルトイ / ルルガミ(正式名称不明)〈+Eng sub〉

f:id:smoglog:20190528212308p:plain

Translation Services‐DeepL Translator

ゴールデンウィーク中に東京でゲットしたルルベルトイさんのソフビです。今回も正式名称は不明。またわかったら記事更新します。でも、前回のやつも正式名称だと思ったら、どうも違うみたい。そういうところも謎めいていてとても好きです(笑)。

2パーツ構成、全高約25センチ、成型色は白と朱色のマーブルです。かなり混ざりきった感じなので、この色からして、フレッシュミート成形に使用した材料の残りで抜いたのかもしれません。

This is a soft vinyl from Lulu Bell Toys, which I got in Tokyo during Golden Week. Again, the official name is unknown. I'll update the article when I know more. But I thought the last one was also an official name, but apparently it's not. I really like that part because it's also enigmatic (laughs).

The figure is made up of two parts, approximately 25 cm tall, and is a marble in white and vermilion. It's pretty mixed up, so from the color, it may have been pulled out with leftover material from the fresh meat molding.

2パーツ構成ですが、1パーツがかなり大きく、全高は約25センチです。

It has a two-part configuration, but one part is quite large and the overall height is about 25 centimeters.

 

見つけた時、ホントに笑ってしまいました。

なんなんでしょうね、コレは(笑)。

僕は玩具にユニークさ、新しさ、未知なるモノを求めているのですが、ルルベルトイさんは、それを体現してますね。

I really laughed when I found it.

I don't know what it is, this one (laughs).

I'm looking for something unique, new and unknown in my toys, and Lulu Bell Toys embodies that.

 

頭部パーツ? は舌のような印象です。

Head parts? is the impression of a tongue.

 

胴体と足は、ロボットのような感じですが、どちらのパーツも蝋をそのまま原型にしているようで、やわらかな印象です。

カンチャクは固定で、動きません。

The body and legs look like a robot, but both parts are made from wax, giving the impression of softness.

Kanchak is stationary and doesn't move.

 

足の部分に気泡穴がありました。

作風からして、こういうのも味として楽しむのがルルベルトイの作法だと思います。

There was a bubble hole in the foot area.

In his style, I think it is Rulbertois's way of making and enjoying such things as a taste.

 

 

カンチャク穴をそのまま残しています。いろいろなバーションが出てきそう。

僕自身が、カスタム素体としてドールアイを嵌め込んでもいいな、って思いました。

 

素晴らしいな、これはwww

This is great, this is. 

おすすめ記事

 

smoglog.hatenablog.com

smoglog.hatenablog.com

smoglog.hatenablog.com

smoglog.hatenablog.com

smoglog.hatenablog.com